Skip to content Skip to footer

FAQ

Rosé Festival Odense er Danmarks største festival dedikeret til rosévin. Festivalen finder sted hvert år i Ansgar Anlæg i centrum af Odense og samler 2.300–2.500 gæster til en dag fyldt med smagsoplevelser, musik og hyggelig stemning. Med billetten får du 15 smagsglas rosévin fra 15 forskellige vinudstillere, så du kan udforske alt fra sprøde tørre roséer til frugtige og mousserende varianter. Festivalen er mere end bare vin – det er en tradition i lyserød, hvor fællesskab, sommerglæde og festlige indslag skaber en helt unik oplevelse i hjertet af Odense.

Rosé Festival Odense afholdes d. 23. maj 2026

Festivalpladsen åbner klokken 10:30 og lukker klokken 22:00. Første udskænkning af vin sker fra klokken 11 og sidste udskænkning er klokken 17 – herefter starter efterfesten. Der er adgang til festivalen hele dagen frem til klokken 22, så du behøver ikke nødvendigvis at komme fra åbningstidspunktet. Bemærk dog, at sidste mulighed for afhentning af stempelkort, armbånd og stempelkort er klokken 16, og sidste udskænkning fra jeres stempelkort er kl 17:00.

Du finder festivalpladsen i Ansgar Anlæg på Sdr. Boulevard – midt mellem Ansgar Kirke og Odense Soldaterhjem. Gå fra kirken mod soldaterhjemmet, så ser du indgangen. Følg bare strømmen af gæster i lyserødt.

Hvert år deltager 2.300–2.500 gæster i Rosé Festival Odense.

Nej, Rosé Festival Odense har en minimumsalder på 18 år. Gæster kan blive bedt om at fremvise gyldigt billed-ID ved indgangen.

Der bliver opstillet et billet- og infotelt ved indgangen. Her skal du vise din billet, hvorefter du får udleveret et armbånd, et program med stempelkort og dit helt eget personlige rosévinglas. Herefter er du klar til at bevæge dig igennem de 15 forskellige smagninger. Husk at dit stempelkort og glas er nødvendigt ved hver udstiller.

En billet indeholder 15 glas rosévin med 15 vinudstillere, dit eget originale Riedel “Vinum Extreme Rosé”-glas med indgraveret årstal og logo og efterfest med DJ og live musik.

Rosé Festival Odense ejes og arrangeres af de to lokale ildsjæle Eva Skytte og Morten Skytte – som også ejer og driver Odense Aafart til daglig.

Nej, det er ikke tilladt at dele en billet mellem flere personer. Ved indgangen får alle gæster udleveret et armbånd, som de skal tage på for at være på festivalpladsen. Alle skal have en billet for at få et armbånd.

Der kan desværre ikke benyttes ledsagerkort. Alle skal således have en billet for at få adgang til festivalpladsen

Når du ønsker en smagning fra en udstiller, skal du blot vise dit armbånd og få et stempel i dit stempelkort bag på dit program. På den måde kan du holde styr på, hvilke udstillere du mangler at smage. I det udleverede program har du også mulighed for at give de forskellige vine stjerner, så du nemt husker, hvilke vine der var de bedste. Husk derfor at medbringe en kuglepen eller lignende

Kåring af årets bedste vin
Hvem skal vinde titlen ”Årets bedste rosévin”? Du stemmer med din udleverede korkprop i informationsteltet.

Bedst klædte mand og kvinde
Den bedst klædte – lyserøde – mand og kvinde kan hver især vinde to billetter til næste års Rosé Festival Odense samt en magnumflaske rosévin!

Bedst klædte gruppe
Har én gruppe koordineret outfits og/eller pyntet bordet smukt op, har de muligheden for at vinde hele to magnumflasker rosévin!

Har du forudbestilt tapas, kan du hente det ved tapasteltet ved fremvisning af din billet/kvittering. Der sælges ikke tapasanretninger på

dagen.

Nej, det er ikke tilladt at medbringe børn under 18 år. Alle gæster skal have et armbånd på og en minimumsalder på 18 år.

Nej, det er ikke tilladt at tage hunde med.

Nej, det er ikke tilladt selv at medbringe mad- og drikkevarer. Der vil være flere mad- og drikkeboder rundt omkring på pladsen. Der vil også være alternativer for veganere, vegetarer og glutenallergikere. 

På festivalpladsen vil der være opsat en masse borde- og bænke sæt med plads til 8 personer. Du er velkommen til at tage f.eks. en festival stol eller tæppe med ind på området.

Der vil ikke være nogen garderobe på pladsen, du skal derfor selv have dine ting med rundt på pladsen.

Du er selv ansvarlig for at passe på dit glas. Vi erstatter ike mistede eller ødelagte glas. Det er muligt at købe et nyt glas i vores informationstelt. 

Vi har ikke mulighed for at udlevere et nyt program. Dit program er meget vigtig, og du skal derfor passe godt på den. På programmet får du krydset de vinudstillere af, som du har fået smagning fra, og du kan her se, hvem du mangler.

Tabte sager vil under festivalens forløb blive indsamlet i info-teltet.
Du kan afhente glemte sager søndag, mens vi pakker ned, og fra mandag og 14 dage frem kan du afhente ved Odense Aafart (Filosofgangen 30, 5000 Odense C). 14 dage efter festivalen bliver ikke afhentede sager afleveret på hittegodskontoret.
Kontakt os på kontakt@rosevinfestival.dk eller 60523079.

Kommer du i tog eller bus, skal du stå af på Odense Banegård Center, hvor der er knap 2 km. gang til Ansgar Anlæg. Du kan også tage bus 51, 52, 151 mod Assens og stå af ved Ansgar Kirke. Kommer du i bil, findes der parkeringsmuligheder på sidevejene til Søndre Boulevard.

ROSÉ FESTIVAL ODENSE

Bliv en del af festen - køb billet i dag

Spørgsmål?

Kontakt os

Har du spørgsmål til festivalen eller drømmer du om at blive udstiller så tøv ikke med at tage kontakt

Telefon

+45 60523079

E-mail

kontakt@rosevinfestival.dk